نمای خشک برای موفقیت شما ضروری است. این را بخوانید تا بدانید چرا

در مورد استفاده از سنگ در نما دو نکته بسیار حائز اهمیت است. بنابراین نما آن بخش از ساختمان است که از فضاهای عمومی (خیابان، میدان) دیده میشوند. سنگهای گرانیت از جمله سنگ های «آذرین» هستن که برای قسمت نما و بخش های تزیینی ساختمان کاربرد دارن. بنابراین نما آن بخش از ساختمان است که از فضاهای عمومی (خیابان، میدان) دیده میشوند . علت استفاده از لاملهای آلومینیومی، این است که نمونههای فولادی و چوبی به علت دارا بودن مشکل خوردگی و وزن بالا، باعث بروز مشکلاتی در عایق بندی میشوند. برای اینکه سنگ کاری نما با مشکل مواجه نشه و سنگ ها بعد از مدتی شل و پرتاب نشن، از روش های مختلفی برای ایجاد گیرش بیشتر بین سنگ و ساختمان استفاده میشه. نحوه ی اتصال به این صورت هست که مشابه تصویر زیر، شیار هایی با عمق متناسب با سایز پین، روی لبه ی سنگ ها ایجاد میکنن. رنگ کلیپس ها با رنگ سرامیک انتخابی بوسیله رنگ پلی استر با روش الکتروستاتیکی یکسان می گردد و در محل اتصال سرامیک به ریل نیز ، لاستیک های EPDM با کیفیت بالا جهت جلوگیری از لغزش سرامیک ها قرار می گیرند. از آنجا که کیفیت محصولات تولید شده آزبستی با فرآیند هات چک با هیچ یک از محصولات مشابه قابل رقابت نبود ، علی رغم مشخص شدن سرطان زایی آزبست ، تا سال ها ی زیادی این محصول در کشور های پیشرفته نیز تولید می شد .در محدوده زمانی دهه 1970 تا اواخر دهه 1980 میلادی فناوری کاربرد الیاف غیر سمی و سازگار با فرایند هات چک کشف شد از آنجا که هیچ یک از الیاف طبیعی و مصنوعی به تنهایی تمامی خصوصیات آزبست را نداشتند ، بنابر این برای جایگزینی آزبست از هیبرید الیاف با مدول زیاد و کم به ترتیب , طرح نمای خشک به عنوان تقویت کننده و کمک فرایند استفاده گردید .

مصالح نمای خشک

در کشور ایران نیز برای اولین بار در دهه ۷۰ شمسی این روش مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در سال های اخیر معماران و سازندگان صنعت ساخت و ساز کشور از مزایای این سیستم آگاه و از آن در ساختمان های خود بهره برده اند. پرسلان ها دوام و مقاومت بالایی دارند که باعث می شود پس از گذشت چندین سال از عمر نمای ساختمان همچنان پوششی جذاب و زیبا به نظر بیایند. سنگ هایی که در نما کاری ساختمان استفاده میشن باید دارای دوام و ماندگاری بالایی باشن. این مرحله برای حمل و جایگذاری راحت تر سنگ ها در موقع نصب انجام میشه. و اجراي آن بايد کاملا طبق اصول و از روي نقشه هاي فني موجود و توسط تکنسين هاي حرفهاي انجام شود. این نما میتوانند بهوسیله زیر سازهای آلومینیومی و بدون اینکه از نیروی چسبندگی استفاده کند روی سازه اصلی سوار شود و علاوه بر طول عمر نما، باعث استخدام آن شود. در نتیجه راویز کاری (رابیتس کاری) چسبندگی بین نما و ساختمان رو بیشتر کرده، وزن سنگ های نما رو تحمل می کنه و استحکام و طول عمر نما رو افزایش میده. بست هایی رو هم در محل روبروی این شیارها به دیوار وصل کردن. This post w᠎as ᠎done ᠎with t he help of G᠎SA Con᠎tent Generat or D​emov ersion .

در این روش بوسیله مته هایی با تکنولوژی پیشرفته در پشت سرامیک سوراخهایی ایجاد می گردد و بولتها ی مخصوصی از جنس فولاد در آن کار گذاشته می شود و سپس قطعه های گیره ای ازجنس آلومنیوم به کمک این بولتها درپشت سرامیک تعبیه می گردند و قطعات سرامیک روی ریل های افقی آلومینیومی که از قبل روی نما قرار گرفته اند، نصب می شوند. سپس قسمت زیرین کار رو مشابه به روشِ تر، که در قسمت قبل گفتیم شاسی کشی میکنن. 2- سپس پروفیل هایی مثل نبشی رو که از قبل انتخاب شدن، روی پوسته ی ساختمان نصب می کنن. در نتیجه اگه دوام پایینی داشته باشن و زود خراب بشن خسارت های زیادی رو به همراه دارن. اتصالات باید ضخیم و با دوام باشند تا در برابر سرما، گرما، بخار آب و گازهای موجود در هوا مقاومت کنند. از دیگر عواملی که باید در هنگام انتخاب سنگ نما به اون توجه داشته باشین آب و هوای محیط اجرای سنگ نما هست. هدف از اجرای زیر سازی چیست؟ نکات مهم در هنگام خرید سنگ نمای ساختمان چیست؟

نما های خشک

مراحل اجرای روش خشک، در سنگ کاری نمای ساختمان چیست؟ 1- در زیرسازی یا شاسی کشی ابتدا نقشه ای رو برای تعیین ابعادِ پروفیل ها، محل اجرای اون ها، محل های جوشکاری و دیگر موارد تهیه میکنن. تصویر زیر یک نمونه خرابی و ریزش سنگ نما رو نشان میده. داشته باشه. زیرا سنگ های نما در فضای آزاد قرار دارن و احتمال آسیب دیدن اون ها زیاد هست. دارای لایههای مختلفی از جمله پوسته بیرونی، فضای داخلی تهویه پذیری، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان. از این سرامیک علاوه براجرای نمای بیرونی ساختمان با سرامیک می توان در حیاط، پارکینگ و حتی داخل ساختمان استفاده کرد. نمای بیرونی جایگاه های سوخت ، فرودگاه ها ، نمای بانک و … به همین دلیل رنگ نمای ساختمان باید دارای یک خاصیت ضد جاذب در برابر این آلاینده ها باشد تا بتواند سطح درخشندگی و پاکیزگی خود را برای یک بازه ی زمانی طولانی مدت حفظ کند. اگر برای تخمین قیمت اجرای نمای خشک ساختمان به دنبال عدد و رقم دقیق میگردید توصیه میکنیم که از طریق اطلاعت تماس شرکت طراحی و معماری بافت نو در چیدانه به منظور مشاوره نمای خشک و برآورد هزینه، با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید